ח"כית הפתיעה את נשיא יוון בכנסת עם דברי ברכה ביוונית

אפילו חברי הפרלמנט המעטים שהעזו לומר פה ושם כמה דברים נגד היהודים כבר מסתירים את עמדותיהם
שלמה ריזל No Comments on ח"כית הפתיעה את נשיא יוון בכנסת עם דברי ברכה ביוונית

נשיא יוון התקבל היום בכבוד רב בכנסת, תוך שהיו"ר אדלשטיין העריף שבחים על עמידתו לצד ישראל ועל התמודדותו עם משבר הפליטים • נשיא יוון: תופעת האנטישמיות ביוון היא כמעט אפס

צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי
אפילו חברי הפרלמנט המעטים שהעזו לומר פה ושם כמה דברים נגד היהודים כבר מסתירים את עמדותיהם
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין, אירח היום במשכן את נשיא יוון, פרוקופיוס פבלופולוס. הנשיא הנרגש התקבל בשטיח אדום ובמסדר משמר הכנסת, ולווה על ידי היושב ראש אדלשטיין, יו"ר אגודת הידידות הבינפרלמנטרית ישראל-יוון ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, לחתימה בספר האורחים של הכנסת.

בפגישה שנערכה בלשכת היושב ראש, אמר אדלשטיין לאורחו: "שמך הולך לפניך כמי שפעל תמיד לשיפור היחסים עם מדינת ישראל, גם כשזה לא היה פופולרי. ביקורך מתקיים על רקע שיפור משמעותי ביחסי ישראל ויוון, החשובים לנו מבחינות רבות, גם אסטרטגית. כשמתקיים שיתוף פעולה בין המנהיגים ובין הפרלמנטים, יש שיתוף פעולה גם בין העמים".

יו"ר הכנסת ציין כי גם היחסים הכלכליים בין המדינות משתפרים, ולראייה, בין היתר, מספר התיירים הישראלים שפקדו את יוון בשנה האחרונה: כ-350 אלף, לעומת 250 אלף בשנה הקודמת. אדלשטיין הביע הערכה רבה להתמודדות הלא פשוטה של יוון במשבר הפליטים: "ההתחשבות והרגישות שאתם מגלים מעוררת בי הערצה", אמר. עוד ציין לטובה את המלחמה באנטישמיות ביוון: "פעלתם מהר וחזק נגד מפלגת השחר הזהוב".

הנשיא היווני השיב למארחו במילים חמות, וציין כי תופעת האנטישמיות ביוון היא "כמעט אפס", כהגדרתו. "אפילו חברי הפרלמנט המעטים שהעזו לומר פה ושם כמה דברים נגד היהודים כבר מסתירים את עמדותיהם". אשר לטיפול בפליטים, אמר פבלופולוס: "אינני יכול לחזות בילדים טובעים בים האגאי".

ח"כ נחמיאס-ורבין הפתיעה במשפטי ברכה בשפה היוונית, וסיפרה כי השיחות ושיתופי הפעולה עם אנשי יוון מרגישים טבעיים מאוד. יו"ר הכנסת ציין כי הוא צפוי לבקר בפרלמנט היווני בעוד כשלושה חודשים.



0 תגובות